Oplossingen centraal in nieuwe Hartstichting campagne

24-03-2017 (10:53) - Campagnes

Met een nieuwe campagne en aangescherpte strategie slaat de Hartstichting een andere weg in. Niet de ernst en urgentie van hart- en vaatziekten staan nog langer centraal, maar de concrete oplossingen waaraan de Hartstichting werkt om harten sterk te houden.

Kingsday ontwikkelde samen met de Hartstichting een nieuwe strategie waarin concrete oplossingen op een meeslepende manier worden gepresenteerd.

iets kleins
Hartstichting wil laten zien dat iets kleins een heel groot verschil kan maken door een key element van een oplossing uit te vergroten. In het geval van de eerste uiting van deze campagne - een klein druppeltje bloed. We zoomen in op de wonderlijke schoonheid van een vallende druppel en ontrafelen het waardevolle geheim dat deze druppel bevat: welk risico je loopt op een hartinfarct. We zien de gedrevenheid van de onderzoekster en voelen waarom we als kijker een bijdrage moeten leveren. 

motor van het leven
Caroline Wink
, merk- en communicatie strateeg, Hartstichting: “Ik ben er trots op dat we een strategie hebben gekozen waarin oplossingen centraal staan, waarin we met een positieve blik naar de toekomst kijken. Het hart is de motor van het leven. We doen ontzettend veel om de harten van mensen sterk te houden en weer sterk te maken. We hopen dat mensen hierdoor gestimuleerd en gemotiveerd raken om ook een bijdrage te leveren aan de strijd tegen hart- en vaatziekten.”

eenvoudig houden
Sicco Beerda, creatief eindeverantwoordelijke bij Kingsday. “We zijn erin geslaagd een heel ingewikkeld verhaal, eenvoudig te houden. En een hele rationele oplossing, toch emotioneel te laden. Een groot compliment ook voor regisseur Eché Janga van CZAR jr. en de 3D tovenaars van The Ambasadors.”

credits
Klant:        Hartstichting
Bureau:        Kingsday
Productiemaatschappij: CZAR jr.
Regisseur: Eché Janga
Post Production:         The Ambassadors
Muziek: Audentity
Mediabureaus: Initiative 
 
 

 

Hartstichting bloeddruppel from KINGSDAY on Vimeo.