Plastic is geen one-night stand

24-05-2016 (14:52) - Campagnes

Dopper, het bedrijf achter de hervulbare design waterfles, lanceert vandaag een nieuwe campagne: Plastic is geen one-night stand. Het doel van de activatie is om mensen op prikkelende wijze bewust te maken van de gevolgen van single use plastic afval.
 

De eerste online campagnefilm in een reeks van acht heeft al veel stof doen opwaaien, zo is het onlangs verboden in de Verenigde Staten en Duitsland. Ook in Nederland is het filmpje verboden om als advertentiecampagne ingezet te worden op social media.
 
korter
Geert Esmeijer,
Marketing Director bij Dopper: 'De alarmerende statistieken rondom het gebruik van plastic inspireerden ons voor deze nieuwe campagne. Zo wordt de helft van het plastic dat wordt gemaakt, slechts één keer gebruikt en daarna weggegooid. En gemiddeld doen we met een plastic tasje maar een kwartier. Dat is nog korter dan de gemiddelde one-night stand. We zien nu al dat het eerste filmpje voor de nodige discussie zorgt, ik vermoed daarom dat het onderwerp nog veel besproken gaat worden. En dat juichen we alleen maar toe, aangezien het een belangrijk thema is dat aandacht verdient.'
 
reduceren
Dopper streeft naar een wereld waar mensen zich bewust zijn van het milieu, waar we actief de hoeveelheid single-use plastic afval verkleinen en waar iedereen, dicht bij huis en ver weg, toegang heeft tot veilig drinkwater. In bijna vijf jaar tijd is de Dopper uitgegroeid tot een product dat niet meer weg te denken is uit het Nederlandse straatbeeld, daarnaast inspireert het mensen wereldwijd om plastic te reduceren. www.dopper.com