#PlayLikePelé

07-06-2017 (08:30) - Campagnes

De juiste mix tussen off- en online activatie, dát is wat de #PlayLikePelé campagne, die We Are Blossom in samenwerking met Mars Nederland voor SNICKERS heeft ontwikkelt, uniek maakt. 

uniek
Indruk maken op de doelgroep met het winnen van een trainingssessie met oud-voetballer Pelé was wel een uitdaging. Want hoe breng je deze legende weer tot leven bij een jonge doelgroep? Met een cross mediale campagne! Een heuse SNICKERS mural, gemaakt door één van Nederlands bekendste street artists Nash. Drie bekende straatvoetballers die hun freestyle voetbalskills op Instagram, YouTube en Snapchat showen. Met een sponsoring én activaties door het hele land tijdens de Nationale Straatvoetbaldag. En door één van de eerste merken te zijn die een gesponsorde Snapchat Lens in te zetten voor de campagne. Daarmee is de campagne niet alleen relevant voor het merk, wat wil bouwen aan de associatie tussen SNICKERS en voetbal, maar vooral voor de doelgroep die alle creatieve uitingen op hun favoriete kanalen voorbij zien komen.

Snapchat
Hoewel de campagne crossmediaal is uitgerold, waren de ogen vooral gericht op Blossom’s allereerste campagne op Snapchat. Met meer dan 3 miljoen views voor de Snap Ads en 1.7 miljoen SNICKERS® Snap Lens plays zijn de verwachtingen overtroffen. De komende weken blijft de content niet alleen relevant, maar ook interactief. De voetbalskills kunnen verder worden opgekrikt met verschillende how-to video’s, dus dat belooft wat voor de user generated #playlikepele content. De campagne loopt nog tot en met 25 juni.

credits

Mars Nederland
Brand Manager SNICKERS Marlie Joosten
Marketing Manager SNICKERS  Marie-Ange Vaessen

We Are Blossom
Accountmanagement Michon Wetzels - Voncken
Projectmanagement Sofie van Reuth, Emmy Mutsaers
Productie Janne Coolen, KIEM Media
Creatie Barry de Waal, Tim Aarts, Bram van der Kroon, Lody Aeckerlin
Strategie Joris Verhaak, Angela van der Velden