Pottenkijkers op het Museumplein

11-05-2012 (08:37) - Campagnes

De lichtgewicht potterie van Capi Europe oogstte al veel bewondering op tuinbeurzen in binnen- en buitenland. Nu is de Nederlandse consument aan de beurt om kennis te maken met deze innovatieve, handgemaakte tuinproducten. Op 1 mei ging de landelijke voorjaarscampagne, die bestaat uit buitenreclame, guerrilla en print, van start. Meest opvallende elementen zijn de guerrilla-acties langs 80 kilometer wegen en de Spectacular voor het Concertgebouw  in Amsterdam. 

De door Blahblahism ontworpen campagneposters combineren esthetiek en essentie. De uitingen zijn kunstzinnig, maar tonen het product en benadrukken het geringe gewicht hiervan. Dit concept is in extremis doorgevoerd in de door JCDecaux Innovate verzorgde Spectacular. De Mupi voor het Concertgebouw (hoek Van Baerlestraat/Museumplein) is uitgerust met een groot 3D-model van één van de typische potten uit de campagne van Capi. De enorme oranje pot is ogenschijnlijk met touw aan het hoofd van het mannelijke model vastgemaakt. Hiermee wordt één van de buitenreclameposters op impactvolle wijze uitvergroot.