Rabobank en Ogilvy creëren 'Tehuisdoos'

12-10-2015 (20:59) - Campagnes

17.20 uur - 51% van de Nederlandse gezinnen geeft aan ongebruikte spullen weg te gooien in plaats van deze in te leveren voor hergebruik. Dit betekent 13 miljoen vuilniszakken per jaar, gevuld met boeken, muziekinstrumenten en kleding waar niks meer mee gedaan wordt. Allemaal spullen die voor de één geen waarde meer hebben, maar voor de ander juist heel waardevol kunnen zijn.
 
Als onderdeel van de Wonen campagne, besloten de Rabobank – de grootste hypotheekverstrekker van Nederland – en Ogilvy & Mather Amsterdam, samen met Terre des Hommes een speciale verhuisdoos in het leven te roepen, de 'Tehuisdoos'. 
 
De organisaties roepen iedereen die binnenkort gaat verhuizen op om ongebruikte spullen te verzamelen in deze speciale verhuisdoos die te verkrijgen is bij de lokale Rabobank. De gedoneerde spullen worden vervolgens verkocht in de 42 Terre des Hommes winkels verspreid door heel Nederland. 
 
Voor de lancering van dit project heeft Ogilvy Amsterdam in opdracht van de Rabobank en Terre des Hommes een bijzondere film gemaakt waarin we in beeld brengen wat een eenvoudig initiatief als de “Tehuisdoos” in de praktijk betekent voor deze kinderen.