Reclamebureau bijna overbodig: jongeren maken Vodafone-TVC

20-08-2015 (11:10) - Campagnes

11.05 uur - Wat nou reclamebureau?  Deze maand lanceert Vodafone een nieuwe prepaid-dienst, Vodafone YOU, met de campagne ‘Power to the Prepaid People’. In lijn hiermee gaf het merk letterlijk de regie uit handen en bood Nederlandse jongeren de kans om zelf de nieuwe online commercial te creëren. 
 
In een 48-uur durende productiemarathon gingen zes uitverkoren prepaid-gebruikers aan de slag, samen met het YouTube-duo de Cinemates. De jongeren werden gevraagd om de commercial binnen 48 uur te bedenken, te registreren en te monteren en werden hierbij volledig vrij gelaten. Dit resulteerde in een humorvolle 30-seconden video, waarin de jongeren vanaf diverse settings laten zien dat zij betrokken willen zijn bij de wereld om hen heen.
 
Creatievelingen vanaf 16 jaar werden gevraagd om te laten zien hoe reclame er volgens hen uit moet zien. Tijdens de productiemarathon in het weekend van 15 augustus bivakkeerde de crew 48-uur lang in de Cinemates Studio’s in Amsterdam Noord. 
 
Met YOU richt Vodafone zich op jongeren. 'De mediaconsumptie van deze doelgroep verandert bijna dagelijks. Waar eerder veel waarde gehecht werd aan TV, bewijzen platforms als YouTube en social media hoe belangrijk engagement is geworden. Het content-aanbod moet daar naadloos op aansluiten en wie weet beter hoe dat werkt, dan de doelgroep zelf? Met YOU voegen we daad bij woord aan ‘power to you’ en gingen we de uitdaging aan om de doelgroep zelf in de driver’s seat te zetten',  zegt Eva Ruiz, hoofd brand & marketing communicatie bij Vodafone. 
 
Regie online commercial: Kelvin Boerma en Peter de Harder (Cinemates)
Deelnemers: Amber Smeele (18 jaar), Brent Egberts (19 jaar), Gabriela Kapel (20 jaar), Jonaihra Sprock (19 jaar), Lennart Schoenmaken (19 jaar), Max Carless (21 jaar)
Projectleiding namens Het PR Bureau: Viola Welling, What Else Matters
Creatieve sparring productiemarathon: Maarten Boer, Buutvrij for Life
Coach productiemarathon: Maarten Stenvers
Creatief concept & PR: Het PR Bureau
Media ondersteuning: MEC
ATL ontwikkeling: TBWA
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.