Reclamevrije tv in KOKORO’s NLziet-campagne

20-05-2015 (07:22) - Campagnes

Deze week start de nieuwe multimediale campagne van NLziet. In deze campagne wil de online tv-dienst van NPO, SBS en RTL inspelen op een universele behoefte van de consument: reclamevrij tv kijken. 
 
Om deze boodschap zo simpel mogelijk duidelijk te maken, wordt op humoristische wijze getoond wat er in het dagelijks leven zou gebeuren als mensen letterlijk geen reclame meer zouden zien. Met NLziet kunnen gebruikers via één abonnement, waar en wanneer ze maar willen het beste van de Nederlandse tv bekijken. Zonder reclame.
 
Creatief bureau KOKORO – leading agency van NLziet - tekende voor de creatieve strategie en vormgeving van de campagne. Zij bedachten het  campagneconcept dat Nederlanders geen reclame meer laat zien, waarin er letterlijk wordt gestruikeld over reclame-uitingen op straat. 
 
Mediaxplain* ontwikkelde de mediastrategie voor de campagne en kiest ervoor de content van de campagne af te stemmen op het kijkerspubliek. Dit betekent dat er verschillende eindshots met relevante tv-programma’s per zender worden geïntroduceerd. Door middel van een multimediale aanpak, bestaande uit TV-spots, online display en –video, mobile bannering en social media wordt de campagne breed zichtbaar.