Renault komt met ‘Vriendinnen-Tinder’

25-05-2016 (10:07) - Campagnes

Beste vriendinnen, oftewel BFF’s, zeggen alles van elkaar te weten en kennen elkaars fashion stijl door en door. Renault test of dit ook echt zo is, in haar nieuwe campagne, de ‘Renault Twingo Fashion Challenge’. Concept en creatie zijn in handen van Dorst & Lesser.
 
Vanaf vandaag kunnen alle vriendinnen in Nederland testen hoe goed ze elkaar kennen in de Renault Twingo Fashion Challenge. Op het online platform bepaal je eerst jouw eigen fashion stijl om vervolgens een vriendin uit te dagen en te testen hoe goed ze jouw stijl kent. 
 
Dit uitdagen gaat via one on one social sharing, oftewel via Whatsapp óf de direct message functie van Facebook. De vriendin kan via het welbekende ‘swipen’ bepalen of een outfit wel of niet bij jou past en zodoende jouw fashion stijl raden.
 
360° crossmediale campagne 
Het online platform wordt versterkt door een 360° crossmediale campagne met een grote rol voor influencers marketing. Sanny Verhoeven (Sanny zoekt Geluk), Cynthia Schultz (MissLipgloss), May-Britt Mobach en Lilian Brijl (Amayzine) zijn de gezichten van de Renault Twingo Fashion Challenge. 
 
Ter promotie van de campagne gaan zij de strijd met elkaar aan en testen ze hoe goed ze elkaars fashion stijl kennen. Renault speelt hiermee in op de redactionele strategie van de influencers zelf, die schrijven en vloggen over fashion, beauty en lifestyle.
 
awareness en zichtbaarheid 
De campagne, met als doel awareness en zichtbaarheid te creëren voor de Renault Twingo, loopt van 23 mei tot en met 13 juni. De Renault Twingo is door het frisse design, trendy uitrusting en kleine draaicirkel, de ultieme auto voor de modebewuste jonge vrouw. Na afloop van de challenge gaan de influencers samen met de winnaressen en de Renault Twingo een dag op pad om ze te voorzien van een complete make-over op het gebied van fashion en beauty.
 
Campagneplatform: renault.nl/twingofashionchallenge  

credits:
Klant: Renault Nederland
Concept en creatie: Dorst & Lesser
Technische ontwikkeling: Wirelab
Media-inkoop: OMD Nederland
ATL-communicatie: Publicis Nederland