Reumafonds doet boekje open

12-10-2015 (10:45) - Campagnes

10.45 uur - Mensen met reuma ervaren meer begrip voor hun ziekte als zij er open over zijn. Duurzaam bureau Branding a Better World ontwikkelde daarom de campagne ‘Boekje open over reuma’, die mensen met reuma oproept om hun ervaringen te delen.
 
Zij kunnen hun eigen verhaal toevoegen aan de virtuele boekenkast en daar ook verhalen van anderen lezen. Zo kunnen ze elkaar steunen, elkaar inspireren en kunnen mensen in hun directe omgeving meer begrip krijgen voor hun leven met deze aandoening. Het platform gaat op WereldReumaDag, maandag 12 oktober, van start.
 
Branding a Better World (BaBW) koos ervoor om niet anderen te vragen om hulp, maar om mensen met reuma zichzelf te laten helpen. De campagne is een vervolg op de eerdere campagne  ‘we zijn met 2 miljoen, samen kunnen we er iets aan doen’. Het platform is daarom bedoeld voor mensen met reuma en hun directe omgeving.
 
Het platform www.reumafonds.nl/boekjeopen functioneert in feite als een virtuele boekenkast waar mensen met reuma op een aantrekkelijke en aansprekende manier hun verhaal kunnen delen en verhalen van anderen kunnen lezen. Elif Algu, creatief directeur BaBw: 'De campagne laat zien dat mensen met reuma veel voor zichzelf en anderen met reuma kunnen betekenen. Hun verhaal kan over ambitie gaan, over sporten, over vriendschap, noem maar op. Maar altijd zal reuma, en hoe deze ziekte ingrijpt op deze activiteiten, een rol spelen in hun verhalen.'
 
Het platform gaat maandag 12 oktober op WereldReumaDag van start. Het wordt ondersteund door radio, online en PR. Ook verschijnt er een ‘oproepfilmpje’, waarin mensen met reuma een ‘boekje open doen‘ en andere mensen met reuma oproepen ook hun verhaal te doen.