RLVNT ontwikkelt campagne voor app Tikkie

10-05-2017 (15:45) - Campagnes

Tikkie is een handige app waarmee je gemakkelijk het geld dat je hebt voorgeschoten terugvraagt. Om meer mensen te motiveren Tikkie te gebruiken, ontwikkelde RLVNT de campagne: ‘Met Tikkie blijft het feest!’ De campagne is vanaf vandaag live.


Positieve emotie centraal

Tikkie biedt veel functionele voordelen: je hoeft geen IBAN’s meer uit te wisselen, het werkt met elke bank en je vraagt gemakkelijk je geld terug via je mobiel. Leuk, maar wat doet Tikkie eigenlijk op emotioneel niveau met mensen? Met Tikkie worden die mooie, gezellige, hilarische en memorabele momenten die je samen beleeft niet meer verstoord door een rekening die je hebt voorgeschoten. Met Tikkie vraag je namelijk makkelijk en snel je geld terug en blijft het feest.  

Overdreven? Ja graag!
In alle uitingen komen drie elementen terug: 1) het moment, 2) de reden waarom Tikkie iets voor jou is en 3) het gevoel dat je krijgt wanneer je met Tikkie je geld terugkrijgt. Over de vorm waren RLVNT en het Tikkie team het snel eens. Het mocht allemaal wel een tikkie overdreven.

Fijne samenwerking 
Moreno Kensmil, online marketeer bij ABN AMRO: “Toen RLVNT het creatieve concept presenteerde hadden we meteen het gevoel dat zij Tikkie helemaal begrepen. RLVNT heeft ons ook echt actief betrokken in het hele ontwikkelproces en zo zijn we tot een campagne gekomen waar we allemaal supertrots op zijn.”

Credits

Strategie: Leila de Zwart & Jurgen Retra
Creatie: Imre Engbers & Mark Veldhuizen van Zanten
Projectmanagement: Karen Dresch
Videoproductie: Made.For.Digital