Robber’s Dog belicht liefde voor Rugby in Australië

26-07-2016 (12:58) - Campagnes

BWM Dentsu en Robber’s Dog hebben een reclame gemaakt voor de Australische rugbybond (ARU). In de video is de intense band tussen het Australische volk en de ‘Qantas Wallabies’ te zien. De film is geregisseerd door Marty Moynihan. 

 
De film moet ervoor zorgen dat de Australische supporters nauw betrokken blijven bij het nationale rugbyteam. Met de tagline ‘Together, We Are STronger as One’, roept de bond supporters op om naar de wedstrijden te blijven komen om de Wallabies als collectief een zetje in de rug te geven. Te beginnen bij The Rugby Championships Tournament in augustus van dit jaar. 
 
Marty Moynihan heft naar eigen zeggen geprobeerd om de spanning en opwinding van de fans voorafgaand aan een wedstrijd te vangen in zijn film: ‘Australië is een land dat sportgek is, dus toen we werden gevraagd om een film te maken voor een van de nationale sportteams, dan moet je respect tonen naar de miljoenen supporters en je eigen gevoel toevoegen aan het merk.’ 
 
De film zal online en op digitale kanalen te zien zijn. 
 
credits: 
Agency Credits: BWM Dentsu
Rob Belgiovane – Chief Creative Officer
Asheen Naidu - Executive Creative Director
Jon Foye – Creative Group Head 
Denny Handlin - Creative Group Head
Zac Pritchard - Copywriter
Moensie Rossier – Planning Director
Brent Kerby – Client Service Director
Rebecca Bowman – Account Director
Margot Fitzpatrick – Head of Onscreen
Emma Durlacher - Producer
Client: ARU
David Low – Head of Marketing
Ciaran Pillay – Brand Manager
Production Company: Robber’s Dog
Director: Marty Moynihan
Executive Producer: Loren Bradley
Editor: Marty Moynihan
Colourist: Billy Wychgel
VFX: Alt VFX
Music: Rumble Studios