Rockford Mills target echte mannen in nieuwe campagne

20-10-2016 (10:46) - Campagnes

For Real Men, zo heet de nieuwe campagne van het Nederlandse jeansmerk Rockford Mills. De hoofdrollen in de campagnevideo zijn voor een van de grootste mannen van Nederland en een levensgrote ijsbeer.  
 
De campagne richt zich op ‘de echte man’ en zet zich daarom met een knipoog af tegen de metroman en Instagramgebruikende hipsters. Rockfor Mills wil uitstralen dat het merk er is voor mannen die op zoek zijn naar een kwalitatieve jeans, zonder poespas. 
 
Het jeansmerk grijpt in de campagne terug naar het oude ambacht van Wet Plate Collodion, fotografie op glas. De beelden zijn ontwikkeld in de DOKA (donkere kamer) en zijn vervolgens met de hand ingekleurd. In deze campagne dus geen CGI of Instagramfilters. De campagnebeelden hangen door het hele land in ruim 100 Jeans Centre winkels. Daarnaast is de campagne te zien en horen op radiocommercials, winkelactivaties en online media. 
 
credits:
Concept en strategie: Fama Volat Eindhoven
Fotografie: Erik Hijweege
Post productie: Wieger Poutsma
Productie radiocommercials: Van de Laar & van Efferen