Ruben Nicolai in activatie Nationale-Nederlanden

28-04-2016 (10:44) - Campagnes

Nationale-Nederlanden lanceert een online activatie om het NN café in Rotterdam meer op de kaart te zetten. Via een pratend koffiekopje gaat Nationale-Nederlanden het gesprek aan met bezoekers over hun financiële toekomst. Tribal DDB Worldwide, Amsterdam bedacht de activatie en creëerde de online video.
 
Het Nationale-Nederlanden café is, naast een café waar bezoekers koffie kunnen drinken, werken,  loungen of de krant lezen, ook een café waar bezoekers deel kunnen nemen aan workshops en activiteiten met afwisselende thema’s. Nationale-Nederlanden organiseert deze bijeenkomsten om mensen bewuster  te laten nadenken over hun financiële toekomst.

pratend koffiekopje
Om daadwerkelijk een persoonlijke dialoog met cafébezoekers aan te gaan is er een ‘pratend koffiekopje’ ontwikkeld. Dit kopje is een metafoor om het gesprek aan te gaan met Nationale-Nederlanden over de toekomst. Via een ingebouwde zender gaan bezoekers van het café, zonder dat ze het vooraf weten, het gesprek aan met Ruben Nicolai die de stem vertolkt van het koffiekopje dat voor ze staat. Hij heeft zich verdekt opgesteld in het café en zodra koffiedrinkers het kopje optillen start de dialoog. De reacties en gesprekken die hieruit volgden zijn gefilmd en gebundeld in de compilatievideo.