Samsung beste beoordeelde inhaker tijdens Olympics

25-08-2016 (10:14) - Campagnes

Ruim 1.000 respondenten hebben alle inhaakadvertenties in De Telegraaf en Metro van Telegraaf Media Groep (TMG) beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en koppeling met de Olympische Spelen. De succesvolste inhakers zijn Samsung met Dorian van Rijsselberghe, de NS met Dafne Schippers en het eerbetoon van NOC*NSF aan Sanne Wevers. 

 
inhaakonderzoek
Alle inhakers op de Olympische Spelen in De Telegraaf en Metro zijn gedurende de Olympische Spelen onderzocht. Onder een steekproef van ruim 1.000 Nederlanders is het succes van de inhaakadvertentie gemeten met behulp van een online enquête. 
 
Samsung slaagde er tijdens de Olympische Spelen het beste in om in te haken op de Olympische Spelen op een manier die de meeste sympathie opriep. Samsung sponsort Van Rijsselberghe en optimaliseerde zijn training met technologie. Door middel van een interactieve virtual reality-ervaring is de setting van een windsurf-training op open zee in 360º nagebootst. Inclusief windsnelheid- en richting. Leuke bijkomstigheid is dat deze ervaring voor iedereen toegankelijk is gemaakt: met de Samsung Gear VR ervaar je de thrill van de suizende plank en de wind in het zeil zoals Dorian.
 
NS en NOC*NSF
De gedeelde tweede plaats is voor de inhakers van de NS met Dafne Schippers en het eerbetoon van NOC*NSF aan Sanne Wevers. De NS is supporter van bewegen en dus van Dafne Schippers. De sprintster is ambassadrice van de NS KidsClub. Samen met de AtletiekUnie wil de NS kinderen op een speelse manier in beweging brengen en houden. NOC*NSF brengt sportfans dichterbij de sporters dan ooit. De campagne laat van dichtbij zien hoe het leven van topsporters nou écht is en meer dan 150 Nederlandse sporters spelen een actieve rol in de campagne. De advertentie met Sanne Wevers behaalde in het inhakersonderzoek van TMG ook een tweede plaats.