Samsung en Saatchi achter tv-kijkrecord

26-05-2014 (07:53) - Campagnes

Recent introduceerde Samsung haar Curved UHD TV, een tv die beschikt over een gebogen scherm met een resolutie die viermaal scherper is dan Full HD. Kortom, volgens Samsung een tv waar je niet lang genoeg naar kunt kijken. 
 
Om dat te bewijzen riep Samsung Nederlanders op om samen het wereldrecord TV kijken te verbreken. Het huidige record was in handen van een groepje Amerikanen en stondop maar liefst 87 uur. 
 
Uit honderden aanmeldingen werden vijf deelnemers geselecteerd. Zij gingen van recent de strijd aan in een speciaal ingerichte ruimte op het Centraal Station in Amsterdam. Iedere deelnemer die het 88 uur vol wist te houden verzekerde zich niet alleen van het wereldrecord, maar ook van een Samsung Curved UHD TV. Vier van de vijf kandidaten slaagden hierin, waarmee het wereldrecord dus in Nederlandse handen kwam. 
 
Bureau: Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam
Creative Directors: Maarten Dobbelaar en Rick Coolegem
Concept: Tim ten Dam en Jan Bosch
Strategie: Geert-Jan Baltus
Account: Angelique de Hont, Marguerite de Keijzer, Sanja Simsic 
Klant: Samsung Nederland