Share a Coke terug van weggeweest

18-04-2017 (12:38) - Campagnes

Coca-Cola heeft de ‘Share a Coke’-campagne nieuw leven ingeblazen. Deze zomer wordt het iconische logo op de verpakkingen vervangen door de namen van 74 vakantiebestemmingen. Vanaf mei tot en met augustus maken consumenten kans op een reis naar één van deze bestemmingen. 
 

Op de verpakkingen staat naast een vakantiebestemming ook een actiecode, waarmee consumenten een reis kunnen winnen. De nieuwe ‘Share a Coke in...’ campagne loopt in 14 markten, waaronder België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje. De actieverpakkingen zijn verkrijgbaar vanaf 1 mei tot en met 31 augustus. De marketingcampagne omvat diverse elementen.
 
Zo worden er in Nederland worden ruim 160 miljoen verpakkingen voorzien van 74 verschillende vakantiebestemmingen, maken mensen kans op een reis naar een van de ruim zeventig bestemmingen en richt Coca-Cola het CokeTV Beach House op Ibiza op. Tieners vanaf 14 jaar maken kans om een bezoek te mogen brengen aan dit huis op 11, 12 en 13 augustus. In het huis bevinden zich bekende YouTube sterren. Uiteraard hoort bij een nieuwe campagne ook een nieuwe commercial. De Pool Boy-commercial zal vanaf 8 mei te zien zijn.
 
De betrokken uitvoerende partijen voor deze Coca-Cola zomercampagne in Nederland zijn: Universal Media (UM), Isobar, Chase, SuperHeroes en Coopr. UM was verantwoordelijk voor het connectie-idee en het mediaplan, Isobar voor social media en Chase voor experiental marketing en sampling. SuperHeroes ontwikkelde de digitale campagne en Coopr de PR.