SPA rolt nieuwe merkstrategie en campagne uit

01-09-2015 (10:42) - Campagnes

17.50 uur - Na een periode van innovatie en groei binnen de subbrands staat Spa stil bij de essentie van het merk. Het resultaat: een nieuwe merkstrategie en merkcampagne en een TV-commercial die vanaf 1 september in Nederland te zien is.


Water is essentieel in het leven, en Spa is door zijn puurheid een van de beste waters ter wereld. Dit is de essentie van het Spa merk en de boodschap die Spa wil overbrengen en vooral laten voelen. Vandaar het concept ‘de cirkel van het leven’ dat in een nieuwe TVC vorm heeft gekregen
Het verhaal van de TVC speelt zich volledig onder water af. Nicolas Karakatsanis (director of photography van o.a. Rundskop) werd ingezet om een betoverende onderwaterwereld te creëren.  Spa viert het leven en doet dat met de nieuwe pay off ‘op het leven’.

Edwin van Dijken, marketing manager Nederland: ‘Spa is een van de bekendste en sterkste merken in Nederland. We wilden een campagne die recht doet aan die status. Het concept van de nieuwe campagne klopt perfect met de visie voor het merk. Het is ambitieus en we hebben het onszelf niet gemakkelijk gemaakt, maar we zijn bijzonder trots op het resultaat.’

De Spa merkcampagne start tegelijk in Nederland en België. Het Belgische reclamebureau darw!n was verantwoordelijk voor de creatie en productie van de TVC. In Nederland zal de campagne, die tevens bestaat uit een online en social component, door het nieuwe reclamebureau van Spa Nederland (JWT) worden uitgerold.

Credits
Opdrachtgever: SPADEL
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Dirk Van de Walle – Sophie Bryskère – Stephan De Clercq – Edwin van Dijken
Bureau België: darw!n 
Regie: Norman Bates
Bureau Nederland: JWT
PR Nederland: MVPR
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.