Specsavers richt pijlen op hoorbeleving

26-04-2016 (10:01) - Campagnes

De ronkende motor van een oldtimer, een skateboard dat over de stoep rolt en een spinnende kat. Deze geluiden spelen de hoofdrol in de nieuwe reclame van Specsavers. Met deze campagne wil de succesvolle retailketen de Nederlandse consument bewust maken van het belang van hun gehoor en het sentiment dat opgewekt kan worden door ogenschijnlijk willekeurige geluiden.
 
Goed kunnen horen is volgens Specsavers niet vanzelfsprekend. De hoorspecialist vindt dat Nederlandse consumenten hier nog altijd te weinig bij stilstaan. Nederland kent ongeveer 1,5 miljoen slechthorenden, waarvan slechts een derde een hoortoestel draagt. Met deze campagne wil Specsavers hier aandacht voor vragen en slechthorenden aansporen een bezoek te brengen aan de audicien.
 
De nieuwe commercial, onderdeel van een bredere voorlichtingscampagne van Specsavers over 'hoorbeleving', is vanaf vandaag te zien op televisie.
 
Credits:
Klant: Specsavers Nederland – Marko van Dijk, Leonie Hoogenboom, Annemiek Melis, 
Marloes Krot
Bureau: BSUR
Creatie: Simon van Gorkum, Janna Stolp
Account: Carla Senf
Strategie: David Koop
Agency producer: Fatima Engelhard
Productiemaatschappij: Czar jr. 
Regisseur: Aaron van Valen
Producer: Roos Blank
Offline montage: Schnittschneiders, Wouter van Luijn
Online: Storm Postproductions
Grading: Bart Verraest @ Storm Postproductions
Geluid: Audentity – Niels den Otter, Guido Maat
PR: Creative Venue PR - Marianne Aalders, Tessa Dijkman