Topfotograaf schiet herfst- en wintercampagne van de Bijenkorf

25-08-2015 (13:46) - Campagnes

13.45 uur - ‘Identity’ is thema van de nieuwe herfst/winter modecampagne van de Bijenkorf. De nieuwe televisiecommercial en de hoofdserie in het Inspiration magazine zijn gemaakt door de ‘award winning’ fotograaf Nadav Kander.
 
De laatste mode word in de commercial gepresenteerd door middel  van een dansperformance. Hiervoor benaderde Kander de internationaal bekend choreograaf Sidi Larbi Cherkaoui. Hun doel was de commercial een atmosferische spanning mee te geven.  Bij het thema ”Identity” horen natuurlijk bijzondere modellen. Daarom is er gekozen voor een zestal vrouwen en mannen met een sterke fysieke aanwezigheid en expressie.
 
De in Londen gevestigde fotograaf Nadav Kander portretteerde beroemdheden en wereldsterren als Barack Obama, Brad Pitt en Johnny Depp. Zijn werk is bekroond  met meerdere awards en hij is het meest bekend door zijn Yangtze – The Long River serie. 
 
De Bijenkorf maakt met Nadav Kander opnieuw een verrassende keuze voor de commercial, net als bij de lente/zomer 2015 commercial van fotograaf Pieter Henket. In de commercial leidt dit tot een samensmelting van choreografie, fotografie en de laatste mode.  

De commercial is te zien op tv en online tot en met 15 september. Het Inspiration magazine is nu verkrijgbaar. Naast de fysieke distributie is het magazine digitaal te bekijken op debijenkorf.nl, in de Bijenkorf app en te downloaden in kiosk.