Uitdagende TVC Energiedirect.nl

29-09-2015 (12:59) - Campagnes

12.55 uur - Energiedirect.nl start een nieuwe merkcampagne met het thema ‘Hebben we niet, hebben we wel’. Met de campagne wil de energieleverancier haar merkpositionering als prijs challenger bekrachtigen en conventies in de energiemarkt doorbreken. De campagne start op 1 oktober.
 
In haar campagne ‘Hebben we niet, hebben we wel’ benadrukt energiedirect.nl de tegenstelling tussen háár klantbenadering en die van de markt. Energiedirect.nl pakt in deze campagne meerdere conventies aan. De eerste die energiedirect.nl aan de kaak stelt, is de trend dat bedrijven, om klanten te winnen, met dure cadeaus als tablets, telefoons en laptops voor Sinterklaas lijken te spelen, maar hen daar uiteindelijk zelf voor laat betalen.
 
Mark van Zon, directeur formule management bij energiedirect.nl: 'We willen energiedirect.nl steviger neerzetten als de uitdager in de energiemarkt. Om dat te bereiken stellen we op een no-nonsens, maar sympathieke manier onzin in de markt aan de kaak. Zo helpen we consumenten op zichtbare en gedurfde wijze grip op hun energiekosten te houden.'
 

Reclamebureau Etcetera ontwikkelde het concept en produceerde de tv- en radiocommercial, de online video en het billboard. Het online bannerconcept en de eDM zijn geproduceerd door energiedirect.nl.