VanHaren-campagne overtreft verwachtingen

23-01-2014 (08:05) - Campagnes

De najaarsactivatiecampagne ‘vanHaren verrast’ (concept, mediastrategie en realisatie van alle middelen door NR6), overtrof de doelstelling van de keten viermaal. ‘Dat is wat wij bedoelen met ‘Alles gaat om resultaat’, aldus Strategy Director Tanya Köhler van NR6.
 
Voor vanHaren ontwikkelde NR6 een campagne met als doel zoveel mogelijk mensen on- en offline de schoenencollecties te laten bekijken.  Los van extra traffic naar de winkels en online, was de doelstelling om het merk van Haren te laden als aanbieder van trendy en betaalbare schoenen,  om de doelgroep (weer) positief te laten denken over vanHaren en de collecties en te zorgen dat er gesproken zou worden over de nieuwe collecties. 
 
De ingezette media, waaronder een aantal fashion bloggers, zorgde voor een groot bereik en realisatie van ruim 10.000 deelnemers in de eerste campagneweek. Het campagneconcept zorgde ervoor dat de deelnemers een vriendin uitnodigden met als opdracht dezelfde schoenen uit de vanHaren collectie te kiezen. 
 

Resultaat: meer dan 60.000 unieke bezoekers, 40.000 deelnemers aan de actie, waarvan een kwart  viraal (door uitgenodigde vriendinnen) en stevig aantal nieuwe database inschrijvingen voor vanHaren.