Verborgen armoede zichtbaar gemaakt

30-04-2017 (17:22) - Campagnes

Afgelopen donderdag sonden over het hele land stonden er honderdduizenden kinderen achter hun kleedjes om tijdens Koningsdag op vrijmarkten hun speelgoed te verkopen. Tussen alle volle kleden doken er op verschillende vrijmarkten in Nederland ook lege zwarte LINDA.foundation-kleden op. 

 
Eén op de negen kinderen in Nederland heeft geen speelgoed om mee te kunnen spelen, laat staan om te verkopen met Koningsdag. De LINDA.foundation wilde met deze activatie voorbijgangers bewust maken van dit verborgen probleem. De kleden staan symbool voor de armoede van deze kinderen.
 
armoede is niet eerlijk
De activatie is onderdeel van de eerder gelanceerde campagne 'Armoede is niet eerlijk'. In Nederland heerst verborgen armoede. Gezinnen die het financieel zwaar hebben doen er vaak alles aan om dat niet aan de buitenwereld te laten merken.
 
Met deze aandacht voor de Linda.foundation wordt gestuurd op meer donateurs om arme gezinnen in Nederland te steunen. De gezinnen ontvangen cadeaubonnen t.w.v. €600, van Albert Heijn, Intertoys, C&A en HEMA. De overheadkosten van de stichting worden betaald door Linda de Mol en uitgeverij Mood for Magazines. Alle donaties gaan dus direct naar de arme gezinnen.