Villa Pardoes zoekt beste YouTuber

24-04-2017 (11:00) - Campagnes

Villa Pardoes start een platform voor jonge YouTubers. Via hun eigen YouTube-Challenge vragen ze kinderen en schoolklassen om originele opdrachten te bedenken en uit te voeren. Het doel van de challenge is om zoveel mogelijk donaties voor Villa Pardoes binnen te slepen.

Op 17 juni zal bekend worden gemaakt wie de winnaar van de challenge is en hoeveel geld er uiteindelijk is opgehaald. De campagne wordt uitgevoerd door social marketingbureau C2B.

strategie 
Donaties ophalen lijkt steeds lastiger voor een flink aantal stichtingen. Met deze campagne slaat Villa Pardoes een nieuwe richting in: donaties werven met vlogs of beter gezegd: YouTube-Challenges. “Het is een top 5 kinderwens tegenwoordig om een YouTuber te worden. Daarom willen we kinderen activeren een YouTuber te worden, wanneer zij op hun beurt hun omgeving activeren om te doneren, dan is dat een win-win voor allemaal,” beargumenteerd Robert van Meer, strateeg bij C2B.  

werking
De deelnemers wordt gevraagd om alleen of samen met anderen, een toffe YouTube-Challenge voor Villa Pardoes te bedenken en hier een mooie video van te maken. Op de website challenge.villapardoes.nl krijgen junior YouTubers een mini-videokanaal. De video’s kunnen worden gedeeld via YouTube of via het platform zelf. Zo kunnen kinderen, die tegenwoordig graag YouTuber willen worden, voor een groot publiek laten zien wat ze in huis hebben én een mooi doel voor leeftijdgenoten steunen.

schoolklas
Kinderen kunnen zelf een video maken of met de hele schoolklas. Stuurt een klas de leukste, creatiefste of spannendste video in, dan mag deze klas tijdens de finaledag gratis naar de Efteling.

Efteling
Op 17 juni komen alle deelnemers samen bij Villa Pardoes voor de finale. ‘s Ochtens zal ambassadeur Yvonne Coldeweijer  samen met Gers Pardoel, Robin Martens (GTST), Nol Havens (VOF de Kunst) én de animatie Pardoes zelf, een cheque aan Villa Pardoes overhandigen met daarop het totaal opgehaalde bedrag. Daarnaast krijgen alle deelnemers een meet and greet met Gers, Nol, Yvonne en Pardoes. Tevens krijgt de top 6 winnaars (de 3 meest originele vlogs en 3 hoogst opgehaalde donaties) die dag gratis toegang tot de Efteling, samen met de gekozen schoolklas.