Welkom bij… Ouders van Nu

26-06-2014 (07:50) - Campagnes

Ouders van Nu transformeert van magazine naar crossmediaal merk en grijpt dit moment aan om Nederland te trakteren op een reeks korte filmpjes over ouderschap anno nu: Welkom bij.. Ouders van Nu
 
Het ‘Welkom bij… Ouders van Nu’-concept werd ontwikkeld door zelfstandig Creative Director Roen Roomberg in samenwerking met productiemaatschappij Wefilm. Zo ontstond een real-life serie, die gerust 'uit het leven gegrepen' genoemd kan worden. 
 
Om heel Nederland een kijkje in de keuken van ouderschap te geven, werden zowel binnen het eigen Ouders van Nu-netwerk, op straat als via Facebook ouders met lef gezocht. Allemaal kregen zij de simpele en tegelijk spannende vraag voorgelegd: zou je een maand lang je eigen gezin willen filmen? Zowel de upsen de downs? En dat laten zien aan heel Nederland?
 
Regisseur Joep van Osch: ‘soms kregen we wel 7 uur materiaal per ouder per week binnen’. Om orde te scheppen in al dit materiaal, kozen we voor een eenduidig format. We maakten een serie korte ‘how-to’ films, gefilmd door de ouders zelf. Zogenaamde how-to selfies. 
 
Dit zijn korte grappige en soms dramatische scenes, waarin de ouders laten zien hoe ze allerlei opvoedkundige 'uitdagingen' met hun kind oplossen.  Elk filmpje kreeg daarbij z'n eigen naam en How-to mee. De eerste 10 filmpjes zijn te bekijken en worden onder andere verspreid via verschillende kanalen van Ouders van Nu (print, social en online) en Youtube. De overige filmpjes worden binnenkort online gezet.
 
Client: Sanoma
Repositioning: Roen Roomberg
Concept: Roen Roomberg, Roel Welling, Joep van Osch
Creative Director: Roen Roomberg
Production Company: Wefilm
Director: Joep van Osch
Producers: Tobias Wilbrink, Anouk Knapen
Editor: Marijke Noordegraaf
Music: Simon Amon & Nate Dizco
Responsible at Sanoma: Susan Stevens, Sara van Gorp and Saga Soborg
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.