Why Not?

19-09-2016 (09:56) - Campagnes

Waarom niet in het vliegtuig stappen voor een lang zonnig weekend, een citytrip of een zakelijke meeting? easyJet lanceert de campagne: 'Why Not?'. De campagne richt zich volgens de luchtvaartmaatschappij op 'Generation easyJet' - de generatie reizigers met een get-up-and-go-instelling - en op de zakelijke reiziger.
 
 
Met de campagne wil de luchtvaartmaatschappij mensen inspireren om de mooiste plekjes van Europa te ontdekken en laten zien dat dit op een eenvoudige en voordelige manier kan..
 
Wheel of Why Not
De campagne, die in heel Europa wordt uitgerold, is onder andere te zien op TV, op straat en via social media. In de TV-commercial neemt de passagier de kijker mee naar een fantasiewereld waarin allerlei verschillende bestemmingen langskomen. Speciaal voor de Nederlandse campagne-uitrol bedacht creatief bureau Etcetera het concept 'The Wheel of Why Not': een activatiecampagne met een rad van fortuin waarbij deelnemers tickets kunnen winnen naar een easyJet-bestemming. De activatie wordt op 19 september aangekondigd via de Nederlandse Facebook-pagina van easyJet en in deze eerst campagneweek kunnen deelnemers live aan het rad draaien in diverse plaatsen rondom Schiphol, de thuisbasis van easJet. Via Facebook kunnen mensen binnenkort ook een virtuele draai geven aan 'The Wheel of Why Not'.
 
Generation easyJet
William Vet, commercieel manager easyJet Nederland: "De 'Why Not'-campagne laat de spirit van Generation easyJet zien. Deze generatie reizigers heeft een get-up-and-go-instelling: mensen boeken spontaan citytrips naar Londen, Praag of Berlijn. Door nieuwe bestemmingen aan ons netwerk toe te voegen en door het vluchtschema constant te verbeteren blijven we ons netwerk uitbreiden, zodat Generation easyJet de mooiste plekjes van Europa kan ontdekken.'