Column

Cheil up, Ogilvy down?

Cheil up, Ogilvy down? 16-04-2012 -
Het leven van reclamemakers gaat sinds enige jaren bepaald niet over rozen. Veel beweging is er niet en de beweging die er wel is, is vanuit de benadeelde partij meestal niet voorzien of bedoeld.
 
Zo gaat bijvoorbeeld het ‘nieuwe’ Cheil Netherlands in het geruchtencircuit volop over de tong. Dit netwerk met wereldwijd 30 kantoren in 25 landen en een hoofdkantoor in het Zuid-Koreaanse Seoel, is in Nederland een relatief nieuwe speler. Sinds 2007 heeft het netwerk een vestiging in Delft waar onder meer gewerkt wordt voor Samsung. Online laat Cheil Netherlands weten op zoek te zijn naar een digital project manager en een office & HR Administrator.
 
Niet online en ook niet offline staat het in het geruchtencircuit inmiddels wel min of meer vast dat ook Peter Paul Blommers, tot nu toe leading man van Ogilvy Amsterdam, de Cheil gelederen gaat versterken. Vervelend nieuws voor het redelijk veel geplaagde Ogilvy dat Blommers bovendien in de eigen reclamecampagne zo nadrukkelijk heeft geprofileerd als the one and only, en goed nieuws voor het gestaag groeiende Cheil Amsterdam. Wat een bureaucampagne al niet kan bewerkstelligen. C’est la vie.
 

Maar wie gaat straks het Amsterdamse Ogilvy leiden? Werk aan de winkel voor professionele hunters of inmiddels al in de achterkamertjes van de Nederlandse reclamebranche bekokstoofd? En wie weet, is deze move nèt wat Ogilvy Amsterdam nodig heeft om opnieuw op allerlei podia te kunnen schitteren. We gaan het zien. 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Peter Paul volgens eigen reclamecampagne 'the one and only'? Ik denk dat je Peter Paul door de war haalt met Piebe Piebenga....
Ferdinand Ake @ 16-04-2012 11:23 uur
Hi, nice to meet you on-line. I'm Soomee Moon, global PR manager of Cheil Worldwide.
Cheil Worldwide has 49 offices in 27 countries around the world. Please can you change the numbers in the article?
thanks,
Soomee
soomee moon @ 18-04-2012 00:51 uur
Apparently not, Soomee!
Mediaman @ 05-03-2013 16:09 uur

Reacties

Commentaar wordt gewaardeerd, mits u de reactieregels respecteert. Door te reageren, geeft u aan deze regels te hebben gelezen en er mee in te stemmen. De redactie van RW Online behoudt zich te allen tijde het recht voor reacties die niet aan de regels te voldoen, te wijzigen of te verwijderen. Uw e-mailadres wordt uitsluitend gevraagd om misbruik van de reactiemogelijkheden te voorkomen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond en wordt niet gebruikt voor marketingdoeleinden. We bewaren uw gegevens strikt vertrouwelijk.
 
Naam :
E-mail adres :
Reactie :
Gegevens onthouden?
Ja Nee