Deze Donald Duck is niet voor de poes

10-03-2014 (08:31) - Column

Dat de enquête  #fonkoverbuitenreclame de nodige respons zou genereren, hadden we op de redactie wel verwacht. Maar dat de uitkomsten de branche zó in beweging zou krijgen, hadden wij volstrekt niet voorzien. 
 
Er wordt gebeld, gemaild, getwitterd, gefacebookt. Wie scoort in dit onderzoek en waarom? Hoeveel respondenten waren er en wat was de rationale? ‘Top voor de branche, dit onderzoek’, zegt de één. ‘Een Donald Duck onderzoek’, zegt een ander. Die er dan ook nog fijntjes aan toevoegt even langs te komen om de boel te verbouwen als we ‘publiceren’. Slik, waar zijn we beland? In een land vol cowboys ergens in de negentiende eeuw? Ik haal nog maar een keer adem en bezie de resultaten nog eens onder een vergrootglas. 
 
Op een schaal van 1 tot 10, denken de Fonk-lezers dat de consument met Out of Home optimaal bereikt wordt (9) en dat OOH het enig overgebleven massamedium is (8). Ik bedoel maar. Dat zijn uitkomsten die toch bepaald niet voor de poes zijn. En er is voor marketeers en reclamemakers nog veel meer te weten over de Out of Home-branche.
 
En dus publiceren wij sinds een dag of vijf de uitkomsten van het eerste Fonk Buitenreclame Onderzoek. En daar gaan we ook de komende dagen mee door, want er is genoeg te melden wat het weten waard is. Volg de komende dagen dus fonkonline over #fonkoverbuitenreclame. We sluiten de reeks online publicaties af met een groot themanummer, Fonk Magazine 125 (verschijnt 21 maart). En daarna gaan we in 2015 òp naar de tweede editie van #fonkoverbuitenreclame.
 

We zijn niet voor de poes tenslotte. 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.