Column

Echte winnaars

Echte winnaars 14-05-2012 -
Het prijzenseizoen piekt. Zozeer zelfs dat afgelopen week donderdag maar liefst twee organisaties tegelijkertijd hun prijzen uitreikten. De Dutch Interactive Awards deden dat in het klassieke Krasnapolsky hotel in Amsterdam terwijl de AMMA-organisatie zich van haar beste kant liet zien in de Amsterdam Arena.
 
Volgens de who’s who-methode had je verwacht de AMMA’s in Het Kras was te vinden en de DIA’s wilde je net in de Arena opzoeken. Gelukkig ging het goed en hoefde alleen Media Republic zich van het ene festijn naar het andere te haasten. Maar dat zal de Media Republikeinen vast worst zijn geweest.
 
Volgende vraag die zich opdringt, is het of de bekroningen in ons vak aan waarde inboeten. Die vraag stellen we elk jaar weer. Zijn er teveel prijzen? En is het echt zo erg dat er twee prijzen op één dag uitgereikt moeten worden?  
 
Nee, er zijn niet teveel bekroningen, anders gingen we er niet jaar in jaar uit mee door. Zolang het vak blijft inzenden en blijft betalen voor dat ene stuk felbegeerd (edel)metaal, blijven we elkaar schouderkloppen uitdelen en vieren we liefst zo vaak mogelijk feest. 
 

Gelukkig hebben we voor de absolute hoogzomerstilte Esprix, SAN, Cannes en in het najaar dus nog Effies in het verschiet. Waarna we in december met de Mercurs overstappen naar de eerste prijzen van een volgend seizoen vol winnaars. En nu maar hopen dat de economie een beetje meedoet, zodat winnaars ook èchte winnaars kunnen worden en blijven. 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Reacties

Commentaar wordt gewaardeerd, mits u de reactieregels respecteert. Door te reageren, geeft u aan deze regels te hebben gelezen en er mee in te stemmen. De redactie van RW Online behoudt zich te allen tijde het recht voor reacties die niet aan de regels te voldoen, te wijzigen of te verwijderen. Uw e-mailadres wordt uitsluitend gevraagd om misbruik van de reactiemogelijkheden te voorkomen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond en wordt niet gebruikt voor marketingdoeleinden. We bewaren uw gegevens strikt vertrouwelijk.
 
Naam :
E-mail adres :
Reactie :
Gegevens onthouden?
Ja Nee