Het doel heiligt de middelen

20-01-2015 (07:25) - Column

Afgelopen week werd de Gouden Loeki uitgereikt. Een prachtig goed doel (KNGF met bureau Selmore) won in een tenenkrommend programma. Wil heel Nederland hiernaar kijken? Ik vrees van niet. 
 
Maar daar kunnen we heel lang over gaan zitten griepen, de Ster bindt dankzij dit programma hoogst waarschijnlijk weer heel wat adverteerders aan zich voor 2015. 
 
In die zin heiligt wat mij betreft het commerciële doel de ingezette middelen. Teevee-kijkend Nederland overleeft die paar tenenkrommende uren heus uren wel. Reclamemakend Nederland aan de andere kant, overleeft nog geen week zonder opdrachtgevers die hun communicatie-euro’s willen laten rollen.
 
Dus ere, wie ere toekomt. In dit geval KNGF, Selmore èn de Ster, waar iedereen zich ieder jaar opnieuw tot het uiterste moet inspannen om zich staande te houden te midden van het commerciële teeveegeweld, waar bijna alles mag en niets moet. 
 
De andere kant van de medaille is dat ik opgelucht kan ademhalen nu de show weer een heel jaar ‘klaar’ is. En benieuwd ben ik natuurlijk ook, want waarmee gaat de Ster het vak en het publiek volgend jaar verrassen?
 
Geen flauw idee, we gaan het gewoon zien. Het enige wat ik in de aanloop ernaar toe zeker weet, is dat zònder mooie, ontroerende en effectieve reclamefilmpjes er niets te bekronen overblijft en we met z’n allen bovendien afscheid kunnen nemen van de NPO.  

Ik hoop dus dat de Gouden Loeki van januari 2015 zijn werk goed heeft gedaan en heel veel adverteerders ervan heeft weten te overtuigen dat investeren in teeveereclame de moeite waard is. 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.