Het mag ietsje meer zijn

18-02-2014 (08:18) - Column

Aanstaande donderdag gaat het eerste buitenreclameonderzoek van Fonk van start. Er staan maar liefst 31 exploitanten op de longlist van #fonkoverbuitenreclame. Exploitanten van internationale allure (zoals JCDecaux, Exterion Media, Blow Up Media) en grotere partijen met een meer lokaal karakter (Clear Channel Hillenaar, Interbest, Schiphol Media, Alter Media, Ngage Media, OV Media) tot kleine spelers zoals Weiland reclame.nl, zijn in het onderzoek vertegenwoordigd.
 
Wij van Fonk zijn van mening dat buitenreclame (of Out Of Home) als enige sector nog écht invulling kan geven aan het begrip massamedia zoals massamedia ooit bedoeld waren. En meer dan dat: segmenteren, wie ziet wat en wanneer: het is allemaal voorhanden. Ofwel de exploitanten bieden transparant inzicht via de eigen resources, ofwel via informatie die mede dankzij het JIC verzameld en gerapporteerd wordt. Jammer alleen dat met die kennis nog steeds niet alle relevante decision makers bediend worden.
 
Bovendien is alle professionele aandacht voor social media, digital en digital plus op zijn plaats, maar niet nadat we als vakpers af en toe ook een haviksoog werpen op wat daarbuiten leeft en mogelijk is. #fonkoverbuitenreclame wil aan die rol van ‘spelverdeler’ invulling geven. 
 
Want wat ons betreft mag het waar het gaat om het delen van informatie & kennis over de OOH-branche best wel ‘ietsje’ meer zijn. Mijn verzoek luidt dus: volg #fonkoverbuitenreclame en laat vanaf aanstaande donderdag op fonkonline je stem horen!
 

 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.