Column

Hoe tevreden kun je zijn?

Hoe tevreden kun je zijn? 18-07-2011 -

De zomer is losgebarsten met windkracht zes, regen en hagel. Mijn tuin staat er troosteloos bij, de rozen heb ik dankzij het teveel aan water voor de rest van het seizoen afgeschreven. Hoera! Ik breng deze zomer door in eigen land.

Herfstig of niet, op ReclameWeek Online liep voor het derde achtereenvolgende jaar het Zomeronderzoek. Inmiddels zijn de uitslagen verwerkt en de conclusies getrokken.

Afgezien van het feit dat de totale uitslagen in Fonk Magazine zich straks hoogstwaarschijnlijk niet in het zonnetje laten lezen, is er behoorlijk wat waarover we tevreden zijn. Een paar highlights: ons salaris is eigenlijk best wel OK; we plukken de dag en hebben geen zin in klagende collega’s; onze baas is eigenlijk ook wel prima; we ‘doen het’ vooral om mooi werk te maken en niet om prijzen te winnen of voor die glanzende auto.

Natuurlijk, enig opportunisme is ons niet vreemd, maar we zijn ook dromers; een flink deel van de beroepsbevolking gaat ooit een wereldreis maken of wil een roman schrijven. En, o ja, als het om bureaus gaat, gaan de stemmen naar DDB als favoriete werkgever. KPN daarentegen ziet geen hond zitten.

De uitkomsten van het zomeronderzoek deden mij af en toe glimlachen en soms schaterlachen. Dank dus aan allen die hebben meegewerkt. De volledige uitslagen van het Zomeronderzoek zijn te lezen in de volgende editie van Fonk Magazine die eind juli verschijnt.

Rest mij alle ReclameWeek- en Fonk-lezers een prettige en vooral zonnige zomer toe te wensen.
 

PS: Geen abonnement op Fonk Magazine, maar wèl aan het Zomeronderzoek meegewerkt? Vraag dan een gratis exemplaar aan op abonnementen@fonkonline.nl


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Reacties

Commentaar wordt gewaardeerd, mits u de reactieregels respecteert. Door te reageren, geeft u aan deze regels te hebben gelezen en er mee in te stemmen. De redactie van RW Online behoudt zich te allen tijde het recht voor reacties die niet aan de regels te voldoen, te wijzigen of te verwijderen. Uw e-mailadres wordt uitsluitend gevraagd om misbruik van de reactiemogelijkheden te voorkomen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond en wordt niet gebruikt voor marketingdoeleinden. We bewaren uw gegevens strikt vertrouwelijk.
 
Naam :
E-mail adres :
Reactie :
Gegevens onthouden?
Ja Nee