Column

Keep on dreaming

Keep on dreaming 11-07-2011 -

De eerste week na Cannes gebeurde er niet zoveel. Of het moet zijn dat de mediabestedingen 2010 zich formeel hebben weten te herstellen ten opzichte van het dramatische jaar 2009. Hoe dan ook valt er nog niet zo heel veel te juichen. 

Bij de dagbladen daalden de bestedingen nog steeds met 17 procent en ook met de management- en vakbladen ging het met -18,4 procent zelfs nog iets slechter dan met de dagbladen. Dat laatste maakt mij als vakbladenvrouw uiteraard niet blij. Ik werp dus maar eens een kritische blik op de printzuster van RW Online, Fonk Magazine. Aan het verleden kan ik niets veranderen, dus daar ga ik het niet over hebben. 

Wat ik wil weten is: hoe gaat het eigenlijk in 2011 met ons? Het lijkt erop dat de 2011- bestedingen tot nu toe min of meer stabiel zijn gebleven ten opzichte van 2010. Niet slecht, maar ook niet echt goed nieuws, dus. Stilstand is ook achteruitgang tenslotte. Positieve cijfers over 2011 kunnen we realiseren door op een zo strak mogelijk kostenniveau te blijven zitten. En dat lijkt wel te lukken en zo werken we dan naar een ‘eind goed, al goed’ voor 2011 toe.

Maar nu eerst maar even de zomerdip verwerken. Ik ben ieder jaar weer blij als het einde van augustus in zicht komt en wij veilig tussen de zomerklippen door hebben gelaveerd. Dan kan ik daarnà een week of zo met een boek onder een of andere parasol gaan zitten en kijkend over een azuurblauwe zee even fantaseren dat vanaf september de hele wereld in positieve zin op hol slaat en de bestedingen ‘door het plafond’ gaan. 

Keep on dreaming, hoor ik de pessimisten bijna scanderen. Maar wat kan mij het schelen: ik droom nou eenmaal graag!
 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Reacties

Commentaar wordt gewaardeerd, mits u de reactieregels respecteert. Door te reageren, geeft u aan deze regels te hebben gelezen en er mee in te stemmen. De redactie van RW Online behoudt zich te allen tijde het recht voor reacties die niet aan de regels te voldoen, te wijzigen of te verwijderen. Uw e-mailadres wordt uitsluitend gevraagd om misbruik van de reactiemogelijkheden te voorkomen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond en wordt niet gebruikt voor marketingdoeleinden. We bewaren uw gegevens strikt vertrouwelijk.
 
Naam :
E-mail adres :
Reactie :
Gegevens onthouden?
Ja Nee