Laten we elkaar verrassen

25-02-2014 (08:31) - Column

In 1994 ging de voorganger van Fonk van start als ReclameWeek. In de loop der jaren voegde ReclameWeek meer titels (indentity Matters, Eye) aan haar portfolio toe. Maar toen kwam ‘de crisis’ en sloten we onze gelederen. In 2008 en 2009 ontstond daarom bijna organisch één platform dat sindsdien Fonk heet.
 
En zo zijn wij straks for better and for worse in april 2014 20 jaar oud en nog steeds dè verslaggever van alles wat het marcom- en mediavak in positieve zin raakt. We brengen in 2014 net als in 1994 nog steeds het laatste nieuws als eerste. In 1994 deden we dat eenmaal per week, nu doen we dat dagelijks online en via de social media en sinds 2009 zijn we er ook nog steeds iedere twee weken in print.
 
Maar ondertussen wordt het wel hoog tijd dat we in dit jubileumjaar onze site en nieuwsbrief een frisse en eigentijdse look geven. En dus toog ik als hoofdredacteur en uitgever op pad om te ervaren wat de mogelijkheden zijn zonder onze fonkend energieke identiteit te verliezen. Het moet van nu, het moet kekker, maar het moet bovenal herkenbaar Fonk. 
 
'Herkenbaar Fonk' is herkenbaar positieve content brengen die het marcom- en mediavak naar een hoger niveau tilt. Niet met eindeloos veel advertorials (die in 2014 bij gebrek aan advertenties voor branded content moeten doorgaan),  maar wel door het voeden van het vak met een bak aan positieve energie. Ideeënrijk, fantasievol, de plank raak slaan, de plank soms nog harder mis slaan. Dat is wat we kunnen vanuit onze passie voor het vak en de mensen in dat vak. Dat is waar we goed in zijn. En dat is waarin we goed willen blijven. 
 
Blijft een gegeven dat onze buitenkant zo langzamerhand toe is aan een facelift. En die gaat er komen. Maar niet nadat we in ons jubileumnummer van april inhoudelijk in print nog even ouderwets de punten op de i hebben gezet. Met veel content en - naar ik hoop - met veel adverteerders.
 
Volg ons dus dit jaar. Voed ons met ideeën en met nieuws en laten we elkaar verrassen. 
 

 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.