Mijn ei

29-07-2013 (08:43) - Column

Juli loopt deze week op zijn eind. Tijd voor het zomeronderzoek van Fonk. De hoeveelste jaargang van deze zomertraditie die zijn wortels vindt in onze ReclameWeek-geschiedenis, ben ik eerlijk gezegd kwijt. Dat zoeken we voor het volgende onderzoek van 2014 op. Morgen valt de printeditie van Fonk met de uitslagen van het zomeronderzoek 2013 bij onze printlezers op de mat. Voor mij betekenden de uitkomsten ook dit jaar weer food for thought.
 
Het is bijvoorbeeld een geruststellend idee dat 81% van onze vakgenoten vooral van ‘het werk’ houdt. Het nieuwe werken omarmen we in toenemende mate. Minder positief: slechts 4% van onze respondenten denkt dat er binnen de organisatie geen banen op de tocht staan. Maar ook: 99% voelt zich bekwaam in zijn werk. En ook dat is een geruststellende gedachte. Voor werknemers en voor werkgevers.
 

Al met al: we gaan in de creatieve industrie eensgezind een spannend najaar tegemoet. Was het ooit anders? Nee, dat was het niet, is het niet en wordt het ook niet. Ondertussen houd ik in de aanloop naar het laatste kwartaal wel van de speurtocht naar zelf verstopte eieren. Mijn ei is tenslotte toch net even anders dan het ei van de buurvrouw. 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.