Poldermodel

15-10-2013 (08:55) - Column

Eindelijk, daar is ie dan: het herfstakkoord waardoor de leiders van dit land het land weer kunnen gaan leiden. Opgewekte speeches, tevreden glimlachjes en geen hond zegt een woord over de eindeloze aanloop die tot deze uitkomst heeft geleid.
 
De perspresentaties waren gespierd van taal. Met andere woorden: hier waren louter winnaars aan het woord. Of je al dat fraais wilt of kunt geloven, is een tweede. Want wat had hetgeen we afgelopen week als hot news voorgeschoteld kregen, een knullige en weinig professionele uitstraling. Daaraan hadden marketeers en reclamemakers anno 2013 met hun ogen en oren dicht nog wel een puntje kunnen zuigen.
 
Een goede verpakking is immers de cherry on the cake. Helaas zag ik afgelopen week nauwelijks een stukje cake en in eerste instantie ook al helemaal geen cherry, omdat de verpakking ontbrak. En dat is, op zijn zachtst gezegd, dan weer jammer.
 
Maar what the heck: de publieke omroep heeft volgens onze politici dankzij de belastingbetaler weer wat tijd gewonnen, of gekocht. Dat is op zijn minst één kers die we dan toch maar mooi gezamenlijk hebben verdiend.  

Blij gestemd kijk ik dus uit naar nieuwe Pauwen en Wittemannen, nog meer Uren van de Wolf en zelfs Studio Sport neem ik voor lief. Samen met de talloze speelfilms en het eindeloze voetbal dat een nieuwkomer als FOX te bieden heeft. Ook ik moet een beetje polderen, tenslotte. 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.