Prime time

29-02-2016 (09:21) - Column

SuitSupply komt jaar in jaar uit met spectaculaire (buitenreclame) campagnes. De meest besproken daarvan zijn tot nu toe altijd geschoten door fotograaf Carli Hermès en spelen zich altijd af rond schaars, maar spannend geklede supersexy vrouwen die mannen in strak gesneden suits nog nèt in hun nabijheid lijken te tolereren.
 
Dat beeld wordt ook weer bevestigd in de campagne die het voorjaar van 2016 inluidt. Terwijl tout Nederland traditiegetrouw op de social medie struikelt over het ‘seksistische’ karakter van de campagne die inmiddels overal in Nederland op straat is te bewonderen, stelde Eva Jinek in nota bene haar laatste tv-programma van dit seizoen alle ongeruste Nederlanders nog even gerust: dit is ècht niets om je druk over te maken. 
 
Zo, die zit.
 
Ik durf te wedden dat SuitSupply’s opperhoofd Fokke de Jong zich dus ook dit jaar uiterst tevreden in de handen wrijft. Want dit is alweer een relatief goedkope campagne die maximaal rendeert. Met dank aan zijn eigen creativiteit, een topfotograaf èn al die zeurende dames op de social media, die prime time nog even door Eva Jinek op de vingers werden getikt.
 
Nu ben ik alleen nog benieuwd of ook die pakken het komend seizoen als hete broodjes over de toonbank gaan. Ik hoop dat het weer en de economie meewerken.

Nicolette Hulsebos