Schot voor open doel

21-04-2015 (07:23) - Column

Jezelf aanprijzen, is een kunst. Als het goed is, weet je daar als bureau alles van. Maar ja, het ene bureau, is het andere niet...
 
Bijvoorbeeld: als digital agency presenteer je je graag cool en dus zeg je dat het belangrijk is om ‘lol te hebben in wat je doet, want daar wordt ‘alles beter van'.’ 
 
Wow, die wijsheid is diep!
 
Nog eentje, van hetzelfde bureau: ‘We willen sterk werk maken. Effectieve campagnes. Impactvolle sites.’
 
Ehhh, welk bureau wil dat nou niet? 
 
We gaan nog even door: ‘We stoppen niet voor het af is. Hoe we dat doen? Door nooit de lol uit het oog te verliezen. Dan is 60 uur per week geen probleem. Geef ons een stip aan de horizon en we gaan er recht op af, met de kortst mogelijke omweg.’
 
Slijmballen...
 
Toch werkt dit digital agency niet voor de minste klanten: Hero, Amstel Bier, Intratuin, Ola... ze kunnen daar wèl wat, zou je denken.  Wat jammer dus, dat ze in hun 'verkoopverhaal' over het hoofd hebben gezien dat reclame maken óók een vak is. 
 
Makkelijk hè, zo’n schot voor open doel!
 

 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Zoals de kok thuis niet kookt en bij de loodgieter thuis de kraan lekt, zo moeilijk is het voor reclamemensen om reclame voor zichzelf te maken. Op basis van mijn 30-jarige bureauervaring (o.a. oprichter en eigenaar) ontwikkelde ik daarom een new business training voor bureaus. Inmiddels trainden we meer dan 60 bureaus. Ook Media- PR-, Design- en Interactive bureaus. Op mijn website www.consulconsultancy.nl vindt u onder Credentials toonaangevende bureaus die hun voordeel deden met deze niet goed/geld terug training. Meer info onder Traingen.
Maarten Vellinga @ 20-04-2015 16:31 uur