Wie een beetje geld heeft, investeert nù

16-06-2014 (08:03) - Column

Op 1 juli gaat NLziet van start, het gezamenlijk video on demand-initiatief van de Publieke Omroep, RTL en SBS. Wordt het wat of wordt het niks?
 
Het wordt vast wat, maar het houdt op dit moment niet over omdat de Nederlandse kijker nog niet ècht toe is aan het bekijken van programma’s die eerder werden gemist. Maar de markt voor uitgesteld kijken groeit. Dus wie een beetje geld heeft, investeert. 
 
Dat hebben Publieke Omroep, SBS en RTL goed begrepen. Dat zij nu gezamenlijk geld stoppen in de NLziet-pot, is niet alleen uniek, maar garandeert met name een brede draagkracht voor de toekomst.
 
Of de kijker op dit moment bereid is maandelijks 7,95 euro neer te tellen om online te kunnen kijken naar programma’s die eerder werden gemist of niet zijn opgemerkt, is op dit moment niet de belangrijkste vraag.
 
Waar het om draait is dat de zenders (publiek en niet publiek) via NLziet gezamenlijk meer grip krijgen op de groeiende markt van het online bekijken van programma’s (gemist of niet gemist). En dan is dit de uitgelezen manier om van start te gaan. Smart thinking! 
 
Ander puntje is dat NLziet op dit moment reclamevrij is. Als ik marketeer was, zou ik me daarover het hoofd breken. Met andere woorden: wie een beetje geld heeft, investeert nù.
 

 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.