Kampioenen van januari

11-01-2016 (11:13) - Column

Het jaar is goed van start gegaan met de eerste prijswinnaar: tijdens de koffiedik nieuwjaarsbijeenkomst 2016 kon MediaMonk Victor Knaap als meest onmisbare man van 2016 het podium betreden. Of hij daarop zat te wachten is de vraag, maar een terechte hommage was het wel.

Maar wie worden met Knaap nog meer kampioen in 2016? Om de top vijf van januari compleet te maken (we houden nu eenmaal van lijstjes) kon ik de volgende vier kampioenen zonder enige inspanning noteren:

Rob Koghee en Cor Jan Willig van New Skool Media verdienen nu al een lofprijs. Deze ondernemers tonen met hun overname van Elsevier het soort lef waaraan we in Nederland behoefte hebben.

TBWA\Neboko verdient de Gouden Loeki. De ene kaskrakende commercial na de andere krijgt moeiteloos vorm binnen de burelen aan de Amsterdamse Generaal Vetterstraat. En dat doen ze zonder al teveel bravoure al jaren op rij. Ik verheug me nu al op de oogst van 2016. Stemmen kan op de site van de STER trouwens nog steeds.

Het WNF betreedt het strijdperk van 2016 mede dankzij het wereldwijd omarmde earth hour opnieuw als kampioen ‘we try harder’. De beloning die ook in 2016 echt telt, is nog een klein beetje meer doneren. Dus: doe mee en geef!

2016 wordt ook het Jaar van de Powervrouwen. Zij worden de échte kampioenen van het jaar: vrouwen zijn hot, sexy, slim en succesvol en dat willen ze weten ook. Wat we niet konden voorzien was dat daarvoor in Keulen direct de hoofdprijs betaald moest worden. Triest, maar er is ook een andere, meer positieve kant aan deze medaille: anything that doesn’t kill you, makes you stronger.



Nicolette Hulsebos