Reclame voor de reclame van Trouw

06-09-2015 (19:51) - Column


Ik ben onder de indruk van de nieuwe Trouw-campagne die asociaal sociaalmedia gebruik aan de kaak stelt.


Hoe bijzonder is het dat in een wereld waarin talloze hippe ‘curatoren’ over elkaar heen struikelen, juist een old school medium als Trouw in een reclamecampagne feilloos de vinger op de zere plek legt.


Dat die campagne de komende tijd op zaterdag ook nog een follow up krijgt in de redactionele kolommen van de krant vind ik geniaal en laat zien hoe reclame en goede journalistiek hand in hand kunnen gaan.


Ik hoop dat we de komende tijd meer van dit soort acties uit andere hoeken van de media zullen gaan zien. Communiceren, commercieel of journalistiek, is een vak. Er zou gewoon geen plaats mogen zijn voor mensen die geen enkele vorm van zelfcensuur kennen en die al twitterend volop de ruimte krijgen hele volksstammen verbaal neer te sabelen.


Net als Trouw, pakken ook de Belgische televisiemakers deze asociale socialemedia gebruikers slim aan. Die zoeken zo’n twitteraar op, houden hem een microfoon onder zijn neus en vragen dan waarom de man of vrouw in kwestie deze boodschap zo nodig de wereld in heeft moeten sturen. Voor de camera komt het antwoord meestal neer op een hakkelend excuus.


Ik wil veel meer van dit soort programma’s, artikelen èn reclame. En daarom maak ik hier met liefde reclame voor de reclame van Trouw.

Nicolette Hulsebos
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.