ABN AMRO zet escape room in bij werving

17-01-2017 (14:17) - Creatie

UNIGMA is de naam van de escape room die ABN AMRO gaat inzetten bij de werving van nieuwe werknemers. De kamer daagt jonge professionals en studenten uit om onder tijdsdruk een aantal vraagstukken op te lossen. 
 
Alles wat de potentiële werknemers doen wordt geregistreerd door camera’s en sensoren, zodat ABN een profielschets kan maken van de kandidaten. Op basis van deze profielschets krijgen de starters inzicht in hun talenten. UNIGMA reist de komende maanden door het land. 
 
UNIGMA is bedacht door UM Studios en ontwikkeld in samenwerking met Sherlocked. UNIGMA is de komende maanden te vinden bij verschillende universiteiten in Nederland. PR en social influencers Gierige Gasten, Kelvin Boerma en Teske de Schepper zijn ingezet om het initiatief onder een breed publiek onder de aandacht te brengen. De film die bij dit project hoort werd gemaakt door Made.For.Digital. 
 
credits
Klant: ABN AMRO
Communicatie: Tanja Kanders, Erna Lammers
Employer branding: Maarten Bokhoven, Tessa van Berckelaer, 
 
Agency: UM Studios
Concept, art en copy: Jill van Emmerik (UM Studios), Valentine Vale (UM Studios)
Strategie en account: Elias Reinheimer
Account en productie: Josine Pelleboer
 
Experience Design: Sherlocked
Concept, design en techniek: Tristan Hupe-Guimarães
Creative Producer: Thomas Lievestro
 
PR: Zandbeek 
Strategie en uitvoering: Lin Schakenraad 
 
Media Agency: UM
Account: Chantal van der Walle
Strategie: Jean Micheal Kerkhoff
Media consultent: Daniel Jaspers
 
Film: Made.For.Digital