Cortina lanceert e-bike voor kids

01-04-2017 (15:00) - Creatie

Hoe zorg je ervoor dat je als merk opvalt tussen de 1 april-grappen én activeer je een nieuwe doelgroep voor je product? Door een campagne te starten die zowel twijfelachtig als geloofwaardig is.


Samen met activatiebureau Triggerfish! bedacht Brandfighters een manier om de 1 april-grap van Cortina onder de aandacht te brengen: de lancering van een e-bike voor kids vanaf 8 jaar. Triggerfish! bedacht de grap samen met Cortina en hebben hiervoor alle gebruikelijke kanalen rondom een productlancering ingezet: van Google Display tot een productpagina. Zelfs bij Cortina intern is het gepresenteerd als een nieuw model, inclusief werkend prototype. 


verjongen

De hoofddoelstelling van deze campagne was natuurlijk veel aandacht genereren met een sterke grap, maar Cortina wil het product ook graag verjongen. De e-bike (maximumsnelheid 25 km/u) is namelijk een interessant alternatief voor een tweede auto of het drukke openbaar vervoer.


randje

Brandfighters bedacht een videoconcept voor de introductie van de fiets dat aan de ene kant geloofwaardig is, maar ook twijfels oproept. Het concept werd een combinatie van een herkenbare situatie (ochtendstress bij gezinnen) met scènes die het randje opzoeken.


onverantwoordelijk

Er kwamen uiteenlopende reacties op de video, van ‘wat onverantwoordelijk met die snelheid’ tot ‘wat handig voor mijn kind’. Deze interactie en discussie is precies wat Cortina wilde uitlokken met de campagne. De video staat sinds 28 maart live heeft tot nu toe een bereik van ruim 185.000 gehad op Facebook.


credits

Bureau: Brandfighters ism Triggerfish!
Verantwoordelijk bij klant: Anne-Tjitske Mulder, Daniel Yska en Chantal Groot Kormelink
Concept: Brandfighters & Triggerfish!
Project Manager: Fleur van der Eijk
Filmproductie: Uuber