MediaMonks scoort bij nominaties Cannes Innovation Lions

07-06-2017 (07:45) - Creatie

Cannes Lions heeft de 35 campagnes op de Innovation Lions-shortlist voor 2017 bekendgemaakt. Creatief digitaal productiebureau MediaMonks heeft twee nominaties in de wacht gesleept: één voor ‘Enter Sandbox’, een project voor Audi in samenwerking met POL, in de categorie Technological Craft and Development, de tweede voor ‘Theater For All Ears’, voor Samsung en Leo Burnett in de categorie Early Stage Technology.

de lat hoger
“Als makers zit innovatie in ons hart en nieren. Al zestien jaar lang transformeren wij ideeën tot werkelijke unieke concepten, door visuele verhalen en technologie samen te brengen. Onze Zweedse en Braziliaanse kantoren, evenals de Monks op ons Amsterdamse hoofdkantoor, hebben dit jaar de lat weer hoger gelegd. In de reclamewereld is er geen hogere erkenning dan Cannes." zegt Victor Knaap, CEO MediaMonks.

zandbak
'Enter Sandbox' is een in-store VR-installatie waarmee autoliefhebbers een testrit kunnen maken in de nieuwe Audi Q5 op een zelfgemaakte racebaan in een zandbak. Het fysieke pad in de zandbak, vormgegeven door de bestuurder, wordt met behulp van een dieptesensor-camera getransformeerd tot een virtuele 3D-speelplaats die met de Q5 in een VR-rijsimulator verkend kan worden. Audi-dealers hebben tijdens de tour van de zandbak een groei van 57% ervaren in het aantal bezoekers in de showroom, en de Audi Q5 werd het best verkopende model in Noorwegen.

geen doventolk
'Theatre for All Ears' gebruikt Samsung’s Gear VR om doven en slechthorenden een toneelstuk te laten ervaren zonder doventolk. 'Theatre for All Ears' werd voor het eerst ingezet tijdens het toneelstuk 'O Pai' (De Vader) die op 12 mei in premiere ging in het Frei Caneca Theater in São Paulo.

Bekijk hier alle nominaties.