One Mission

27-01-2017 (12:38) - Creatie

De werknemers van Booking.com hebben een jaar lang hun eigen reizen vastgelegd en zo een unieke film gecreëerd. De film geeft een uniek inkijkje in de cultuur van Booking.com en had binnen een week al meer dan 2 miljoen views op YouTube.

 
Begin vorig jaar moedigde Booking.com z’n 14.000 werknemers aan om hun eigen reizen vast te leggen. Het resultaat daarvan, de film One Mission, die in samenwerking met de Amsterdamse creative studio Cloudfactory is bedacht en gecreëerd, laat exact zien waar het bij Booking.com om gaat: plezier, inspiratie en de liefde voor reizen.
 
Behalve dat het de werknemers, die deze missie feitelijk iedere dag leven, in het zonnetje zet, laat het de kijker de enorme rijkdom van de wereld van Booking.com zien. Samen bezochten de werknemers afgelopen jaar meer dan 190 landen. Het kan bijna niet anders dan dat het bij de kijker gaat kriebelen.
 
Sandrine Huijgen van Cloudfactory licht toe:  'One Mission is een ode aan reizen en – waar wij bij Cloudfactory zo van houden – een perfect voorbeeld van story-doing. Het brengt Booking.com als merk tot leven en inspireert op die manier de kijker om ook heerlijk te gaan reizen. Het personeel geeft letterlijk het goede voorbeeld.'
 
credits
Booking.com Marketing Team: Pepijn Rijvers, Manuel Douchez, Andrew Smith, Diana Agudelo Hernandez, Julian Poole
Creative Studio: Cloudfactory
Creative Directors: Sandrine Huijgen, Jessica Kersten
Creative Team: Barbara Ryan, Mariusz Wysocki
Managing Director: Sandeep Chawla
Account Director: Lennard Franken
Agency Producers: Lars Fabery de Jonge, Saffron Pape
Production Company: Czar
Directors: Willem Gerritsen and the employees of Booking.com
Producers: Willem Bos, Marius van de Weerd
Offline Editor: Martin Heijgelaar
Post Production: De Grot
Music: Paraphrase
Sound: Wave