Switch Talent Program voor jonge reclamecreatieven van start

15-02-2017 (14:08) - Creatie

Na maanden van voorbereiding gaat 1 maart het Switch Talent Program van start, een post-academisch talentprogramma voor jonge reclamecreatieven. 


Switch is een talentontwikkelingsprogramma van een jaar, waarin creatieven elke drie maanden van bureau wisselen. Een creatief team draait mee met de werkzaamheden van het bureau, maar daarnaast geeft Switch elke maand een workshop, voor alle Switchers tegelijk. Daar volgt een –begeleide- opdracht uit, een review, en een eindbeoordeling. Na het jaar hebben ze op 4 inspirerende plekken gezeten en 12 begeleide opdrachten gedaan die ze in hun portfolio kunnen stoppen.


kastje naar muur

Initiator is art/creative director Stephan Gonnissen: ‘Al jaren ben ik bezig met talentontwikkeling, als bestuurslid van de ADCN, als gastdocent op academies, als leider van workshops. En ik constateer hoe moeilijk het is voor jonge creatieven om een plek te veroveren in de reclamewereld. De 5 a 6 grote talenten vinden hun weg wel, maar een grote groep getalenteerde creatieven wordt van het kastje naar de muur gestuurd en haakt, vaak onterecht, af. Inderdaad, een aantal moet nog een stap maken, maar heeft absoluut potentie om een baan te krijgen.’


instapmoment
Deelnemende bureaus die 1 maart in ieder geval starten zijn zijn: FHV BBDO, Leo Burnett, Being There en Chunk. Meerdere bureaus hebben toegezegd in de nabije toekomst in te zullen stappen. En dat kan elke drie maanden: dan is er een instap/wisselmoment voor zowel bureaus als creatieven.


combinatie

Stephan Gonnissen:  ‘We mikken op een een mooie combinatie van traditionele en digital/social bureaus. Je kunt je voorstellen dat het bewegen van de jonge teams tussen al deze disciplines een mooie energie geeft. Voor de creatieven, maar zeker ook voor de bureaus.’ 

Inschrijven kan hier.