Masterclass Trends vertalen naar concepten

15-12-2011 (09:29) - Opleidingen

Op vrijdag 10 februari 2012 organiseren Trendslator en NIBAA Institute de masterclass Trends vertalen naar concepten. Trendonderzoek is een belangrijk middel om kansen voor bedrijven en organisaties zichtbaar te maken. Uit de ervaringen van trendbureau Trendslator blijkt dat het succesvol toepassen van trendonderzoek een gestructureerde en procesmatige aanpak vereist. Trendslator organiseert en begeleidt het onderzoeken en vertalen van trends naar concepten aan de hand van Futuring®. Dit proces heet Futuring Funnel omdat trends worden getrechterd naar bruikbare concepten voor bedrijven en organisaties.
 

Hilde Roothart presenteert en bespreekt tijdens deze masterclass de vijf stappen van de Futuring Funnel: Preparing, Researching trends, Selecting trends, Translating trends en Concepting. Daarnaast laat zij aan de hand van het nieuwe trendboek MOOD 12 van Trendslator zien hoe bedrijven en organisaties trends en veranderingen vertalen naar nieuwe strategieën en vernieuwende concepten. Vervolgens krijgen de deelnemers de gelegenheid om deze trends zelf te vertalen naar concepten. De masterclass vindt plaats in het Academiegebouw van de Universiteit Utrecht op vrijdagmiddag 10 februari 2012 van 13.00 tot 17.00 uur. Kijk voor meer informatie en inschrijven op www.nibaa.nl


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.