NWG Sport, Commercie en Media op dinsdag 17 april

12-04-2012 (02:38) - Opleidingen

Sport, Commercie en Media; een heilige drie-eenheid, zeker in 2012. Dit is hèt sportjaar: het EK Voetbal, de Olympische Spelen en uiteraard ook gewoon weer F1, Wimbledon en Tour de France, terwijl het schaatsseizoen pas net voorbij is. Bovendien is de Eredivisie nog nooit zo spannend geweest.

De verkoop van TV’s zal een impuls gaan krijgen en er zullen weer vele GRP’s ingekocht worden door mediabureaus voor hun adverteerders. Televisierechten zijn de motor achter de sport. Hoe ontwikkelt dat zich? Beginnen internet en betaaltelevisie dat model te veranderen? Welke impact heeft de financiële crisis op de sport, sporters, teams en evenementen? Zullen sponsors afhaken en sporters met reclameloze shirts verschijnen?

Hoe is de verhouding tussen sport, commercie en media? Daarover zal moderator Jan Joost van Gangelen de sprekers op dinsdag 17 april in het Velodrome te Amsterdam inzicht laten geven. Welke ontwikkelingen en kansen zijn er in sportmarketing? Hoe zal het spel rond de voetbalrechten verlopen? Kunnen de sporters onbezorgd voor goud gaan?

Met:

  • Jan de Jong (ceo NOS)
  • Ennel van Eeden (director PricewaterhouseCoopers)
  • Yves Kummer (director Kumpany)
  • Gijsbregt Brouwer (sport & nieuwe media strateeg)
  • Thijs Zonneveld (sportjournalist NUsport.nl en ex-wielrenner)


Meepraten over dit actuele onderwerp met @MWGconnecting via #MWG of in de MWG LinkedIn Group.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.