Boterham met kaas als lunch aan het verdwijnen

20-02-2017 (11:53) - Economisch

Volgens Deliveroo is de leefstijl van Nederlanders aan het veranderen. De vaste patronen worden doorbroken. De lunch - de boterham met kaas - die achter het bureau of tijdens een wandelingetje buiten werd opgegeten, is aan het verdwijnen. Begin dit jaar was het aantal bestelde lunches bij Deliveroo al 900 procent hoger dan vorig jaar rond deze tijd.


Deliveroo maakt deze cijfers bekend om het vierjarige bestaan te markeren. Oprichter Will Shu gaf in februari 2013 het startschot door persoonlijk zijn eerste bestelling in Londen te plaatsen. Deliveroo heeft nu wereldwijd meer 30.000 riders die dagelijks de gerechten bezorgen en het aantal bestellingen groeide alleen al in 2016 met 650 procent. En dat is goed nieuws voor de 20.000 restaurants die wereldwijd bij Deliveroo zijn aangesloten.


De eigenaren van de meer dan 900 aangesloten restaurants in tien Nederlandse steden rapporteren dankzij Deliveroo een stabiele groei van het aantal bestellingen. Dankzij Deliveroo hebben ze ook meer mensen in de keuken kunnen inhuren om de toegenomen vraag aan te kunnen en zo de kwaliteit van de gerechten te garanderen.


Bureaus

Media

Marketing