Twentse start-up Tinki.nl haalt twee ton op met crowdfunding

13-01-2017 (10:14) - Economisch

In nog geen maand tijd heeft de Twentse start-up Tinki.nl bijna twee ton opgehaald voor het hondenplatform Tinki.nl . De crowdfundingcampagne, die nog loopt tot 1 februari, leverde tot nu toe niet alleen een flinke kapitaalinjectie op. Hans Kwaad, voormalig topman van Hyundai Nederland, stapt als aandeelhouder in Tinki.nl. Samen met oprichter Gerben Lievers (30) gaat Kwaad de internationale ambitie van de start-up in gang zetten.


Hans Kwaad was tot 2015 directeur van Hyundai Nederland en werkt nu als Chief Business Development Officer bij één van de hoofdrolspelers op de Europese mobiliteitsmarkt (jaaromzet 1.1 miljard, 2.500 medewerkers) en is daar onder andere verantwoordelijk voor de investeringen in start-ups en maak daardoor ook deel uit van de adviesraad van succesvolle start-ups als SnappCar en Zelfstroom. 'Ik ben zeer enthousiast over de propositie van Tinki.nl, zo enthousiast dat ik besloten heb om mij bij Tinki.nl aan te sluiten als aandeelhouder. Met mijn kennis, ervaring en expertise zal Tinki.nl niet alleen in Nederland de ambities gaan waarmaken, maar ook gereed worden gemaakt voor internationalisering', aldus Kwaad.

dit jaar ook online in Duitsland 
Tinki.nl is in voorbereiding om in 2017 ook te starten in Duitsland. Tegelijkertijd wordt gewerkt aan de marktintroductie van Tinki.nl in andere Europese landen. Volgens oprichter Gerben Lievers is Duitsland een logische volgende stap voor Tinki.nl. Het hondenplatform ging 4 oktober 2016 live in Nederland en vergelijkt inmiddels 60.000+ producten van 35+ webwinkels en 700+ merken. 'Achter de schermen hebben we jaren aan dit platform gewerkt. De resultaten in Nederland zijn erg goed. Dankzij de succesvolle crowdfundingcampagne zijn we nu ook klaar voor een buitenlands avontuur.'

Het oorspronkelijke streven was om €210.000 euro op te halen via crowdfunding. Nu dit bedrag al zo snel is opgehaald en er veel interesse is om in Tinki.nl te investeren, is dit bedrag verhoogd naar € 350.000,-. Hiermee zal versneld invulling gegeven worden aan de internationale ambities. De crowdfundingcampagne loopt nog tot 1 februari, tot die tijd kunnen investeerders zich nog melden. Meer informatie: tinki.nl/groei

 

Bureaus

Media

Marketing