B2B investeert in e-commerce

19-11-2014 (07:48) - Economisch

Het aantal online B2B-aankopen neemt verder toe en leveranciers spelen hierop in met een uitbreiding van hun e-commerceplatforms en hun omnichannel-mogelijkheden, zo blijkt uit onderzoek van Accenture en hybris software.
 
52 procent van de zakelijke kopers verwacht dat zij binnen drie jaar ten minste de helft van hun inkopen online zal doen. Dit staat in ‘Building The B2B Omni-Channel Commerce Platform Of The Future’, een onderzoek dat door Forrester Consulting in opdracht van Accenture en hybris is gehouden in Noord-Amerika, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.  
 
Uit het onderzoek blijkt ook dat B2B-inkopers verwachten dat hun manier van inkopen zal worden beïnvloed door het koopgedrag van consumenten. Bijna de helft van alle zakelijke kopers (49 procent) geeft er nu al de voorkeur aan om de websites die zij gebruiken voor persoonlijke aankopen, ook te gebruiken voor werk-gerelateerde aankopen. 
 

Uit het onderzoek blijkt dan ook dat 83 procent van de ondervraagde B2B-leveranciers bezig is met het implementeren of upgraden van zijn e-commerce suite of die binnen zes maanden wil uitbreiden. 


Bureaus

Media

Marketing